Sunday, October 21, 2012

Oh anak didikku...

Macam-macam yang terjadi....
Inilah dugaan sebagai seorang guru...
Jangan pertikaikan cikgu Razalina....
Wahai anak muridku, kau ibarat bintang, yang sentiasa menyinar di hatiku...
Akanku jaga kamu semampuku...
.Jaga diri di sekolah baru..
Jangan ulangi perbuatan lalu...
Jika kamu melakukan...sedihnya saya, tetapi jika sebaliknya..Alhamdulillah....Saya sangat gembira dan menyayangimu.....
Pelajar-pelajarku..
Saya sayang kamu!

Mesti tertanya-tanyakan?
Apalah yang dilakukan pelajarku ini..
Biarlah ianya menjadi sejarah dan mimpi buruk sebagai seorang guru kelas...
Tak akan saya lupa peristiwa itu...

Bila diteliti kes ini dan bertanya kepada saksi-saksi yang terlibat, kebenarannya tetap terbukti...

Cuma menjadi pertanyaaku dalam diriku..

"Kenapa awak? Kenapa awak, anak didik yang baik, sopan santun dan seorang yang ringan tulang dalam membantu guru...
Kenapa awak?"

Selepas ni siapalah yang nak bantu saya mengangkat buku?
Kenangan itu sentiasa terpahat dalam hati saya..
Cenderamata dari Australia buat saya, akan menjadi simpanan terindah....
Mimpi buruk yang kualami akan menjadi satu pedoman untuk mendidik yang lain dengan penuh berhemah...

Berjanjilah yang awak tidak akan melakukannya lagi...



-Luahan rasa pilu menyelubungi seorang wanita bergelar 'guru'-
-cikguRazalina-



No comments:

Post a Comment