Wednesday, December 21, 2011

Kisah Berdoa Dengan Nama ALLAH...

Bismillah...

Alhamdulillah, Syukur ke hadrat Ilahi atas kurniannya kita berkesempatan untuk ketemu lagi dan dipanjangkan umur saya supaya saya dapat menulis. Manulis dan terus menulis, menyampaikan ilmu kepada kawan-kawan. Terima kasih tidak terhingga kepada penjenguk-penjenguk yang hebat, kerana sudi bertandang ke blog saya ini. Mari sama-sama kita menadah tangan memohon agar perkongsian ilmu ini diberkati oleh-NYA. 
Insyaallah...
amin...

Kali ini saya ingin kongsikan satu kisah di mana kisah ini membuatkan kita untuk terus berdoa dan terus berdoa. 



KISAH BERDOA DENGAN NAMA ALLAH...


Bahawa Nabi Muhammad telah mendengar seorang lelaki berdoa : “Ya ALLAH, sesungguhnya aku memohon kepada-MU bahawasanya bagi-MU segala puji-pujian dan tiada TUHAN yang berhak disembah melainkan ENGKAU yang mengasihani, yang mencipta langit dan bumi, yang memiliki kebesaran dan kemurahan, yang Maha Hidup, lagi Maha Mengawasi.”

Nabi Muhammad menyatakan kepada para sahabat yang berada di sampingnya : “Kamu tahukah apa yang beliau doakan kepada ALLAH?” Jawab sahabat : “Hanya ALLAH dan utusan-NYA sahaja yang mengetahui.” Nabi Muhammad menjelaskan : “Demi ALLAH yang diriku ditangan-NYA! Sesungguhnya beliau telah berdoa kepada ALLAH dengan nama-NYA yang agung. Sekiranya didoakan dengan nama tersebut, maka dikabulkan. Jika dipinta dengannya, maka diberikannya.”
(HR at-Tirmizi dan Ibn Majah)

Oleh itu marilah sama-sama untuk terus berdoa dengan nama ALLAH.....

No comments:

Post a Comment