Tuesday, July 3, 2012

Orientasi guru baru? (28 Mei- 1 Jun 2012)

Bismillah.........
Alamdulillah...
Syukur ke hadrat Ilahi masih diberikan nafas untuk berada di bumi yang rahmat ini, masih diberi peluang untuk menjalani kehidupan sebagai seorang hamba yang masih lagi tercari-cari erti keduniaan....
Subhanallah ke atas setiap rahmat yang dilimpahkan kepadaku dan keluargaku, sesungguhnya hanya Engkau Maha Agung yang selayaknya disembah, tiada lain hanya satu, sujud kepada-Mu.
Selawat dan salam juga kepada junjungan besar nabi Muhammada SAW serta para sahabat baginda.

Pada tanggal 28 Mei 2012 bermulalah orientasi sebagai guru baru selepas hanya 2 hari datang ke sek. Kawan-kawan lain mungkin berseronok di rumah, di kampung, bergembira dengan anak-anak, adik beradik, suami, keluarga, mak abah. Dan mungkin ada yang sedang bercuti. Namun saya cikgu RAZALINA akan ke sekolah selama seminggu untuk menjalani proses orientasi guru baru. Apalah kerja atau perkara yang saya akan lakukan? Apakaa pengetua inginkan? Saya tidak pasti kena buat  laporan atau tidak, semuanya bergantung.......

Rupa-rupanya, saya dikehendaki membaca 2 pekelililng iaitu pekeliling asas dan pekeliling perkhidmatan. Ya Allah hanya Allah yang tahu, betapa bosan dan mengantuknya mengadap 2 file ni. Berpinau biji mataku....dah la seorang-seorang sahaja berada di bilik gerakan mengadap benda alah ni...
Namun sebenarnya banyak perkara yang saya tau, ya la Kalau tak baca kita tak tau kan....

Alamdulillah 2 hari saya dapat mengabiskannya, untuk hari ketiga pula, pengetua tak ada, so saya balik la awal. hari keempat pula, pengetua kata tak ada apa-apa yang perlu dibuat, buatla hal sendiri. Nak tau? Apa lagi, bosan la, saya buka laptop dan mengadap la internet sementara menunggu pukul 1.00 petang dan barulah boleh balik. Oleh kerana hari keempat tiada kerja, hari kelima iaitu ari jumaat saya tidak pergi sek. Aahahaahaa......
Sekian...
Laporan minggu orientasi guru baru...
yezzzzzzaaaa.....



Wassalam....

No comments:

Post a Comment