Thursday, August 2, 2012

4 Gama oh 4 Gama...

Bismillah...
Alhamdulillah..Syukur ke hadrat Ilahi masih diberi peluang untuk menulis....
Yanhg paling penting...diberi kesempatan untuk berpuasa di bulan Ramadhan yang penuh keberkatan ini....
Bulan ini adalah bulan ibadah...
Cukupkah ibadahku kepada mu ya Allah?
Terimakah puasaku ini?
Tepuk dada, tanyalah hati...
Kita tahu jawapannya...

Menjaga pelajar periksa memang membosankan...
Lagi-lagi di bulan Ramadhan ni...
Perut terasa lapar..Kadang-kadang pening...
Jaga pula kertas Pendidikan Islam tadi...
Nak tergelak kadang-kadang tengok jawapan pelajar-pelajar ni..
Kelas akhir pula tu..
4 Gama oh 4 Gama..
Saya sayang kamu semua...
ehheheheeh...

Ada soalan berkaitan dengan Hijrah...
Senang je bagi saya, kalau ingat lagu nasyid yang pasal hijarah tu....
PAsti akan dapat jawab soalan esie pasal hijrah...
Tapi pelajar 4 Gama ni, lagu nasyid yang saya maksudkan pun tak tahu...

Senaraikan 4 perang dalam ISlam..
Bagi saya ni soalan bonus je...
'Senang-senang je dapat 4 markah..
Tetapi bagi kelas 4 Gama, dengan tahap pencapaian pembelajaran mereka, dirasakan sangat sukar nak jawab..
Bukan apa..tak ulangkaji sebenarnya....

4 Gama oh 4 Gama...
Saya sayang kamu semua...
eheehehehe..
Jom saya kongsikan antara peristiwa yang berlaku di bulan Ramadhan suatu ketika dahulu....



-cikguRazalina-
Wallahualam...

No comments:

Post a Comment