Thursday, August 9, 2012

Cikgu cun la!

Bismillah...

Mengajar pelajar tingkatan satu ni macam mengajar murid sekolah rendah.
Ya lah mereka baru hendak meningkat remaja, 
baru nak mengenali dunia remaja.
JAdi perangai keanak-anakan tu masih terbawa-bawa lagi..
Tidak menjadi masalah pun...
Dengan kecomelan mereka tu membuatkan saya tidak jadi untuk marah.
Mereka tu saay anggap macam adik sendiri sahaja...
Suka bertanya itu dan ini.
Itulah yang saya harapkan,
apabila banyak pertanyaan dari mereka,
maka banyaklah benda yang mereka ingin tahu...
Dan saya tidak kesah, selagi solan itu ada kena mengena dengan subjek yang diajar.
Sekalipun di luar subjek, saya menjawab semampu yang saya boleh...
Terima aksih atas pertanyaan itu, yang membuatkan saya untuk terus mengkaji poelbagai aspek.
Bincang berkaitan dengan faktor kepulauan yang mempengaruhi iklim dan cuaca di Malaysia....
Tetapi melangkau jauh hingga ke sejarah pelayaran kapal TITANIC........
Saya suka...
Bila kamu tanya, saya jawab...
untuk menjawab dengan baik, saya kena lebih berpengetahuan.....

Tetapi...
Kalau ada pelajar caakp macam ni dekat cikgu..

"CIKGU CUN LA"

Saya suruh pelajar tu ulang balik apa yang dia cakap...
Tahu pula, tak nak cakap...
tetapi sebenarnya saya dengar..
Cuma hendak kepastian..
Hhehehheheh..

Nak tahu apa yang saya jawab...

"KENAPA, AWAK NAK KAHWIN DENGAN SAYA? SEDIAKAN SAYA SEBUAH KERETA FERRARI"
Dengan nada gurauan sahaja....

"NANTI SAYA BELI KERETA FERRARI UNTUK CIKGU"

Inilah kerenah pelajar tingkatan satu..
Sayang sayang kamu semua!

09082012
-cikguRazalina-


1 comment:

  1. Keesokan harinya..
    Nak tahu pelajar ni cakap apa pada saya?
    "Cikgu saya dah beli kereta Ferrari untuk cikgu"

    Heheehehh...
    Budak ni..ye je nak kahwin dengan saya....

    Dapatkan cemerlang dalam pelajaran....
    Nanti masuk universiti...
    Dah kerja...
    Nanti saya pertimbangkan untuk kahwin dengan awak ya....
    Macam-macam la...

    ReplyDelete